Fördelar
Visa banners och bildannonser där era kunder finns
Displayannonsering är en anpassningsbar marknadsföringskanal som ofta väcker kundens första intresse, men leder även till direkta konverteringar. Klickbara annonser placeras på webbplatser inom Googles displaynätverk, i appar, på Youtube eller på Facebook. Till exempel endast Googles displaynätverk har möjligheten att nå över 90% av alla internetanvändare i hela världen.
Säljer du till exempel bildelar lokalt i Västerås, kan din annonsering riktas mot hemsidor som är relaterade till ämnet och begränsa annonsernas synlighet till Västerås. På så vis når du fler potentiella kunder.
Vill du också synas med ditt företag på hemsidor som er målgrupp besöker? Då är displayannonsering en vettig marknadsföringskanal för ditt företag. Kontakta oss genom att via vår hemsida eller ring 073 75 69 202 så berättar vi hur du kan komma igång med din displaymarknadsföring redan idag.
Varför displayannonseringen?
Enligt en undersökning gjord av Online Publishers Association gör 1 av 5 konsumenter som utsätts för ett företags displaymarknadsföring en relaterad sökning och 1 av 3 besöker företagets hemsida.
Ökad varumärkeskännesdom
Exponera ditt varumärke för potentiella kunder och öka varumärkeskännesdomen, så att kunderna lär sig om ditt företag och överväger det som ett alternativ.
Ökad försäljning
Displaymarknadsföring hjälper ditt företag att sälja mer genom att visa dina annonser på relevanta hemsidor som din målgrupp besöker, så när de väl ska köpa, så är ditt företag det första kunderna tänker på och väljer att handla ifrån.
Möjligheten att nå tidigare besökare
Remarketing är ett väldigt kraftfullt verktyg som kan användas för att locka tillbaka dina kunder till dig. Dessa annonser kan riktas mot kunder som tidigare besökt din webbsida eller e-butik. Remarketing hjälper även att synliggöra ditt varumärke för besökare som lämnat din hemsida utan att ha utfört en handling, såsom köp, reservering eller kontaktat er. I genomsnitt är det endast 2% av alla besökare som konverteras till kunder under första besöket. Remarketing är ett verktyg som är designad att hjälpa företag att nå de resterande 98% som inte konverteras till kunder på direkten.
Displayannonsering i samband med Remarketing skapar möjligheten för igenkänning hos din målgrupp och ökar möjligheten att även tidigare hemsidebesökare konverteras till betalande kunder.
Vill du nå rätt person, vid rätt tidpunkt med rätt annons?
Fråga oss hur du kan komma igång med displayannonsering eller om du vill veta mer om vad det innebär för dig. Vi svarar gärna på dina frågor!