Fördelar
När ni har stadigt med trafik på er webbsida är det viktigt att omvandla dessa till betalande kunder. Annars kan marknadsföringen som lett besökarna till hemsidan vara helt bortkastade pengar. En bra konverteringsoptimering är när besökarnas mål stämmer överens med hemsidans mål.
Avsluta fler affärer genom en ökad konvertering
När dina potentiella kunder har hittat till din webbsida gäller det att konvertera dem till kunder. Det kan vara att personen till exempel utför ett köp, en bokning eller kontaktar er. Ju högre konverteringsgrad desto högre avkastning på er generella marknadsföring som driver trafiken till er hemsida. Konvertering av besökare är även mer kostnadseffektivt än att hitta fler besökare.
En välbearbetad hemsida med konvertering i fokus ger besökarna det de vill ha innan de tröttnat att leta efter det och i värsta fall går vidare till en konkurrent.
Vi börjar alla våra konverteringsoptimeringsuppdrag genom att analysera datan från er hemsida med Google Analytics och heatmaps. Om ni inte har Google Analytics eller någon form av heatmaps installerat på er hemsida, så installerar vi det.
Hur går det till?
1. Möte
Vi har ett onlinemöte för att gå genom er webbsida där vi ställer frågor.
2. Analys
Efter att vi fått tillgång till er Google Analytics konto, analyserar vi er hemsida bland annat med hjälp av Google Analyics, heatmaps och analyser.
3. Hypotes
När underlaget har samlats tar vi fram hypoteser. Till exempel kan en enklare produktsida sälja mer?
4. Variationer
Därefter utformar vi och programmerar upp till 3 variationer för hypotesen som skickas till er för godkännande.
5. A/B Testning
Trafiken fördelas på din webbsida till olika variationer. Efter tillräckligt mycket data har samlats in, kan vi utse en vinnare som sedan implementeras på webbsidan.
Prova oss och börja sälj mer
Kontakta oss idag, så tar vi fram ett upplägg för ditt företag, så att även ni kan sälja mer.
Varför är kontinuerlig A/B testning viktigt?
Genom att kontinuerligt testa vad som funkar bäst och implementera det, så kommer din webbplats konvertera mycket bättre på sikt. Ökar du till exempel konverteringsgraden med bara 3% varje månad, så har du redan uppe på 42,5% i ökad konverteringsgrad bara på ett år. Vilket innebär 42,5% fler köp eller bokningar av era tjänster.